"İletişim Bilimlerinde Güncel Araştırmalar 2" yayımlandı


Kitabımızın ilk bölümünde Dingin, Yüksel, Koçak ve Gökçek Karaca tarafından hazırlanan ve üçüncü aşama gündem belirleme araştırmalarında kullanılan araştırma yaklaşım ve yöntemlerine odaklanan çalışmayı bulacaksınız. Aynı araştırma ekibinin hazırladığı diğer bir bölümde de yine üçüncü aşama gündem belirleme konusu irdelenmekte ve bu kez medya gündemindeki ağ bağlantılarının insan zihnine yansımaları tartışılmaktadır. 

Dikkat ekonomisi çağına odaklanan Akdağ, Dağ, Acar ve Bir tarafından hazırlanan bölümde ise, zihinsel kısayolların reklamcılık alanına dikkat açısından sunduğu araştırma fırsatları konu edilmektedir. 

Türkeli ve Demirkıran tarafından hazırlanan bölümde yeşil boyama uygulamaları ele alınmış ve yeşil reklamlara yönelik tutumlar incelenmektedir. 

Kovid-19’un hayatımızın üzerindeki etkisi her geçen gün azalsa da konuya ilişkin akademik çalışmalar yapılmaya devam etmektedir. Bu çerçevede kitabımızda Kovid-19’la ilgili yer verilen üç bölümden ilkinde Yılmaz ve Keskin Yılmaz’ın yaptıkları araştırmada Kovid-19’la ilgili kamu spotları ele alınmaktadır. Diğer araştırmada ise Yılmaz ve Karabay, bir yapısal eşitlik modelini irdelemektedir. 
 

Derleme kitabımızda, sosyal medya konusu da odaklanılan önemli alanlardan biridir. Bu çerçevede yazılan bölümlerden biri Türkmen ve Çekiç Akyol tarafından kaleme alınmıştır. Bölümde akademik erteleme davranışı üzerinde sosyal medya bağımlığının etkisi incelenmektedir. Şirvanlı’nın hazırladığı bölümde ise dijital dünyada hikâye anlatıcıları için en önemli platformlardan biri olan YouTube’daki yayıncılar değerlendirilmektedir. 

Son bir yıldır dünya gündeminin en önemli birkaç konusundan biri olan Ukrayna-Rusya Savaşı da kitapta yer verilen konulardan biridir. 

Ataç ve Afacan’ın yaptığı araştırmada, Ukrayna’nın Twitter’daki diplomasi faaliyetleri incelenmekte ve göstergebilimsel bir analiz sunulmaktadır. 

Varol’un gerçekleştirdiği araştırmada ise toplumsal cinsiyet rollerinin engelli Tiktok kullanıcılarının paylaşımlarında kendini nasıl gösterdiği incelenmektedir. 

Akgül ve Şahin’in kaleme aldığı, Kovid-19’a odaklanılan bir diğer çalışma ise “tık haberciliği” konusu irdelenmektedir. Kitapta ayrıca, işitsel medyaya yönelik gelişmelere de yer verilmektedir. 

Pazarbaşı ve Yolcu tarafından gazetecilik mesleğinin dönüşümü podcast haberciliği üzerinden değerlendirilmektedir. Son bölümde ise Pamuk ve Baysal’ın yerel basında dijital dönüşüm konusuna yönelik araştırması sunulmaktadır.

E-KİTABA ULAŞMAK İSTEYENLER İÇİN:

https://play.google.com/.../Erkan_Y%C3%BCksel_%C4%B0LET...